Çeşme'nin 30 yılını planlıyoruz

İzmir’in gözde turizm bölgesi Çeşme’nin CHP’li Belediye Başkanı Ekrem Oran, Manşet Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Hasan Çölmekçi’ye önemli açıklamalar yaptı.

19 Kasım 2019 - 01:34 - Güncelleme: 19 Kasım 2019 - 11:27

RÖPORTAJ: HASAN ÇÖLMEKÇİ

İlçenin çehresini değiştirecek projeler hazırladığını belirten Belediye Başkanı Oran, imar konusunda çok hassas olduğunu, uymayan kim olursa olsun gözünün yaşına bakmayacağını söyledi. Çeşme’nin eski Belediye Başkanı, partilisi Faik Tütüncüoğlu’nun kendisi hakkında söylediği sözler ve hakaretler için ilk kez konuştu.

İşte Belediye Başkanı Ekrem Oran’ın yaptığı açıklamalar satır başlarıyla şöyle:

CHP’YLE NASIL TANIŞTI?

Ailem 1956 yılında Çeşme’ye gelmiş. Ben de 1971 yılında doğmuşum. 21 yıldır Çeşme Plajevleri Kooperatifi’nin başkanlığını yapıyorum. Çeşme ve siyasetiyle tanışmam o şekilde oldu. 2003 yılında gönülden bağlı olduğum, dedemin iki dönem milletvekilliği yaptığı CHP’ye kaydoldum. Daha önce 1989’da SHP üyesiydim. 2004 yılında kontenjan birinci sıra olarak meclis üyesi oldum. 5 sene belediye meclis üyesi olarak Encümen’de hizmet ettim. 2009’da önseçimle en yüksek oyu alarak yine birinci sıradan meclis üyesi oldum. 10 yıl meclis üyeliğimin ardından 2014 yılında belediye başkan aday adayı oldum. Partim beni aday göstermedi. Adayların belli olduğu gece dönemin adayı sayın Muhittin Dalgıç’ı arayıp “Ben partimin adayının yanında ve destekçisiyim” dedim. Ve bütün kampanyasında faal olarak görev aldım. O dönem ilçe başkanımız, Faik Tütüncüoğlu’nun aday gösterilmemesini bahane ederek istifa etmişti. O dönem partimizin çalışmalarını yürüten kayyum, seçime gitti ve aday olup ben ilçe başkanı seçildim. Üç dönem bu görevi yürüttükten sonra 2019 yerel seçimi için ilçe başkanlığından istifa ettim ve adaylığımı açıkladım. Bu kez partim beni aday gösterdi. Ve 31 Mart seçimlerinde yüzde 53.7 oy alarak belediye başkanı seçildim.

8 AYDA NELER YAPTI?

Çeşme benim sevdam, Çeşme benim aşkım. Ve ona hizmet etme fırsatı yakaladım. Seçildiğim günden beri de günde 17-18 saat çalışarak Çeşmelilere söz verdiğim gibi daha çok aş ve daha çok iş sağlamak için, Çeşmelileri daha mutlu kılmak ve ilçenin makus talihini yıkıp 2-3 aya sıkışmış sezonu önce 4-5 aya, sonra da 8-9 aya yaymak için çareler arıyorum.

Seçilmemden bu yana geçen sürede neler yaptınız derseniz. İlk önce 25 yıldır düzenlenmeyen Çeşme Festivali’ni yeniden yaptık. Çeşme Festivali o zamanlar imece usulüyle yapılıyordu. Hemen otelcileri, esnaf odasını çağırdım, toplantı yaptık. Fikrimi açtım, desteklerini aldım. Yeniden canlandırdık. 18-22 Eylül arasında, Çeşme’de sezon bitti denilen dönemde, “sen, ben bizim oğlan kaldı” dediğimiz dönemde festivali başarıyla yaptık. Sezonda buraları doldurmak çok kolay, ama Eylül’ün 20’sinde bir bale sahneye koyduk Anfi Tiyatro’da, 5 bin kişiyi topladık. Hiç de kolay bir iş değil… Biz bunları başardık. Bu yıl festivalimizi “Ege’nin iki yakası” temasıyla yaptık. Karşıdan (Sakız Adası-Yunanistan) misafirlerimiz geldi. Sadece müzik festivali değil, kültür festivali de yaptık. Plastik sanatlar, heykel, resim ve fotoğraf sergileri açıldı. Mutfak, dans atölyeleri yapıldı. Mübadele üzerine söyleşiler oldu. Onun dışında da konserler vardı. Sayın Kültür ve Turizm Bakanımızın desteğiyle Ankara Opera ve Balesi, Hacıdakis’in ‘Zorba’sını sahneledi. Çok güzel günler geçirdik ve Eylül ayının sonunda doluluğu yüzde 70-80’lere getirdik.

Daha sonra Germiyan Ekmek Festivali, Alaçatı balık yarışmalarını yaptık. Her hafta sonu bir etkinlikle Çeşme’yi dolduruyoruz. Mesela son olarak 1600 sporcunun katıldığı bisiklet yarışına 4. kez ev sahipliği yaptık. Ondan önce Ilıca’da plajdan denize balık avcılığı yarışması yaptık, 350 kişi balık tuttu. Yani Çeşme’de sürekli bir hareket olmasını sağlıyoruz.

Bunun yanı sıra turizmcilerimizle, ÇEŞTOB ile tüm fuarlara katılıyoruz.

BELEDİYE TAŞINIYOR

Biz göreve geldiğimizde çok büyük kararlar aldık. Ne aldın Ekrem böyle büyük karar dersen şöyle.. Bizim belediyemiz karşıda.. Burası bir meydan.. (Röportaj yaptığımız Çeşme Meydanı’nı gösterdi) Burada otopark sıkıntısı var. Ben sizi hafta arası davet etseydim, aracınızı koyacak yer bulamazdınız. Biz Çeşme’nin girişinde, üzerinde Çakabey Kültür Merkezi yazan, sinemanın ve toplantı salonunun bulunduğu binanın iki katı bize ait. Önünde de süpermarket var. Önü otopark, yanı otopark. Burayı istimlak kararı aldık. Orası belediyemizin malıyken, 2002’de Faik Tütüncüoğlu döneminde belediye hizmet alanından ticaret ve kültür merkezi alanına çevrilmiş. 1/ 5000’lik planları değiştirmemişler, 1/100’likleri değiştirmişler. Ne derler, kadük kalmış.. Bi defa alt ölçekli planla, üst ölçekli plan uymak zorunda. Benim de bir belediye hizmet alanına ihtiyacım var. Çeşme’nin 25-30 yılını planlamamız lazım. Biz de orayı belediye hizmet alanı olarak tekrar binlik planlarda değiştirdik ve encümenden de istimlak kararı aldık. Niye bunu yaptın gelir gelmez derseniz onu da söyleyeyim. Bir defa Çeşme’ye biz 5 senelik bakmıyoruz. Artık İstanbul-İzmir otoyoluyla birlikte 25-30 senesi belli olacak. Ancak haziran ayında Migros orayı üçüncü şahıslara satmış. Dolayısıyla oranın da rayiç değeri belli. Mahkeme çok zorlanmayacak. Burası 13 milyon 250 bin liraya satılmış. Benim kaça alacağımı mahkeme belirler. Veya o alan kişiyi çağıracağız, “Gel kardeşim. Sen bunu 13 milyon 250 bin liraya aldın mı.. Haziran ayından bu yana ne kadar faiz alırsın. En yüksek faiz neyse hesaplayıp onun üzerine 2-3 yüz daha verelim, burayı bize ver” diyeceğiz. Kabul eder etmez. Yoksa mahkeme halleder. Orası şu andan itibaren belediye hizmet alanı. Orası benim için bulunmaz bir nimet. Şu anki belediye binası da artık butik otel mi olur, müze mi olur…

KENT MÜZESİ GELİYOR

Şu karşıda gördüğünüz deniz kıyısındaki eski kafeterya da Kent Belleği Müzesi olacak. Onun yan tarafındaki kafeteryayı da geçen hafta yıktım. Burada büyük bir meydan oluşturacağız. Limanla bütünleştireceğiz. Şu anda oturduğumuz alanı ben açtım. Burada bir zabıta binamız vardı, boş viran olarak duruyordu. Ben geldim, sosyal hizmet olarak bu kafeyi oluşturduk.. Avrupa’daki gibi meydan kafe oluşturduk.

Biz öyle büyük inşaatlar, devasa binalar yapmayacağız. Çeşme’yi koruyarak geliştireceğiz. Bu çok çok önemli, altını çizerek söylüyorum. Şu oturduğumuz meydan eskiden geceleri zifiri karanlıktı.Çeşme çarşısı burada bitiyordu. Burayı aydınlattık, meydana masalar, sandalyeler attık ve gece bire kadar kafemizi açık tutuyoruz. Günde 3 bin 4 bin kişi oturuyor. Ben Amerika’yı yeniden keşfetmedim. Burası 1960’larda böyleydi, yeniden canlandırdık.

MEYDANLA MARİNA BÜTÜNLEŞECEK

Biz aynı canlılığı marinada yaşıyoruz. Aradaki boşluğu kaldırıp, bütünleştireceğiz. İlerde Turizm İlçe binası var. Onu da tahliye ederek, betonlaşmadan bütünlük sağlayacağız.

Onun dışında Kervansaray var. Onun önünde flamingo diye bir sirk çadırı var. Oranın yıkım kararını da aldık. Sahibi hanımefendi imar barışı almış. Ama belediyenin meydanında imar barışı olmaz. Orayı da açıp, Kervansaray’ı da marinayla birleştireceğiz.

PARGALI HAMAMI AÇILIYOR

Kervansaray biliyorsunuz Kanuni Sultan Süleyman’ın emriyle yapılmış. Kanuni Kervansarayı olarak geçer. Şöyle bakarsak Ceneviz Kalesi, yanında Kanuni Kervansarayı ve ondan sonra da hamam var. Kanuni, Sadrazamı olan Pargalı İbrahim’e “Ey Pargalı, ben Kervansaray yaptım, sen de yanına bir hamam yap ki ahali yıkana” demiş. Ve bir hamam yapılıyor. O hamam şu an ayakta. Sistem aynen duruyor. Bu hamam restore edilmiş, 3.5 senedir kapalı. Niye kapalı bilmiyoruz. Ben SİT Kurulu’na gittim ve oturma raporunu aldım. Biz orayı şimdi belediye olarak işleteceğiz. Gelin hamamları yapacağız, turistlere açacağız. Müze olarak yararlanacağız.

Bunların dışında Tunç Çağı’ndan kalma, 4 bin 200 yıllık şarap imalathanesi ve yerleşkesi var. İnanamazsınız. Biz bu kazılara da sponsor olduk.

DİĞER PLAJLARI DA İSTİYORUZ

Ilıca Plajı bizim vitrinimiz. Buraya biz iade-i itibar yaptık. Halka açtık. Her gün gece 03.00’te girdik, plaj temizleme makinesiyle plajı temizledik. 8 tane elemanla temizliği sürdürüyoruz. Kültür ve Turizm Bakanımızın da izniyle mobil tuvaletler koyduk, büfeleri kaldırdık. Bir tane kaldı. Şezlong, şemsiye yok.. Duş ücretsiz, soyunma kabini ücretsiz. Ayrıca Ilıca plajının kumu yine Ilıca’da kalsın dedik.Giriş-çıkışlara ayak yıkama çeşmeleri koyduk. Ilıca Plajı’nı bir pilot bölge olarak yaptık. Şimdi Milli Emlak’tan, kaymakamlıktan dolayısıyla hükümetimizden diğer plajların da sahibine, yani Çeşme Belediyesi’ne devrini rica ediyoruz.

ŞİFNE TESİSLERİ YENİLENİYOR

Şifne bölgesinde bulunan belediyeye ait termal tesisinin restorasyon projesini hazırladık. Bölgede bir imar planı da yapılıyor. Bu otelin bir kısmı Milli Emlak’tan işgallidir. Ben geldikten sonra Çeşme Belediyesi’ne ait 150 kaçak gayrımenkulün sadece biri hariç hepsine imar barışı aldım. Bunlardan biri de Şifne tesisleridir. Tesisin çevresiyle ilgili de imar planı hazırlıyoruz. Buralar şu anda turizm imarına açılıyor. Buralar yap işlet devret de olabilir, özel de olabilir.

Çeşme’nin her yerinde termal var ama Şifne apayrı. Tesis kur, hemen altından sıcak su çıkıyor. Şifne tesislerimizde kapalı havuz var, 5 yıldır kapalı. Şaka gibi bir şey… Projemizde tesisi aynen koruyacağız, sadece yenileyeceğiz. Masaj odaları, dinlenme alanları olacak. Giyinme-soyunma yerleri olacak. Şu an içler acısı durumda.

Şifne’yle ilgili Ilıca’daki termal alanımızla ilgili planımız var.

KÜLTÜR-KONGRE MERKEZİ YAPACAK

Çeşme’yi adım adım, santim santim biliyorum. Nerede ne sorun var hepsini biliyorum. Bu işlerin hepsi zaman ve para gerektirir. Yazın ortasında bu işleri yapamazsın. Bunların hepsiyle ilgili projemiz var.

Ama önemli bir konu daha var.

Çarşamba günü Genco Erkal burada sahneye çıktı. Nerede çıktı. Bizim kültür merkezi dediğimiz ancak kültür merkezciği bile olmayan bir salonda… Perdesi yok, ışık sistemi yok, ses sistemi yok… Bizim için çıktı. Şimdi projeye çıktık şahane bir kültür merkezi yapacağız. Yerimiz hazır. Hem kültür merkezi hem de kongre merkezi olarak kullanacağımız belediyeye ait iki katlı bir yer atıl duruyor. Orayı projelendiriyoruz.

REZİDANSLAR EN BÜYÜK SIKINTI

Otel ruhsatı alarak rezidans yapılması büyük sıkıntı. Ben buraya otel yapacağım diye Bakanlıktan izin alıyor. Sonra değişikliğe gidip rezidans yapıyor. Bize gelip kat mülkiyeti istiyorlar. Bu konuda hiç taviz vermiyoruz. Tapuya şerh koyuyoruz. İmarla ilgili affımız yok. Kim olursa olsun. Partilimiz, meclis üyemiz… Farketmez. En hassas olduğumuz konu bu.. Kimsenin gözyaşına bakmam

TEKKE PLAJI ATIL DURUMDAN KURTULUYOR

İlçemizde Samut Baba türbesi olarak bilinen yerin hemen önünde tekke plajı ve belediyemize ait tesisler vardı. Burayı yeniledik. Kafe restoran haline getirdik. Bu tesis atıl durumdaydı. 4 tane bekçi dönüşümlü koruyordu. Şimdi muhteşem oldu bir aya kadar açıyoruz.

FAİK TÜTÜNCÜOĞLU İÇİN NE DEDİ?

Çeşme Belediye Başkanı Ekrem Oran, ilçede 4 dönem belediye başkanlığı yapan CHP’li Faik Tütüncüoğlu’nun kendisi için söylediği “Bu arkadaşımız makam kullanır, yalan söyler ve güvenilmezdir. Ekrem Bey, kendisini olmadığı görevlerde tanıtan bir isim. Başkan yardımcısı olmadığı halde kendini o şekilde lanse etti. Biz kendisini Boğaziçi mezunu biliyorduk, meğer lise mezunuymuş. Ancak isminin yanına üniversite mezunu yazdırıp bizi de halka yalan söyletmiş oldu. Sonra diplomasını istedik ama getiremedi. Aday gösterilirse tepkim lehine olmaz. Parti aday gösterse dahi desteğimiz olmaz. Kendisini aynı sitede oturduğu Uğur Dündar ile birlikte Tuncay Özkan destekliyor. Ancak Çeşme'de aday gösterilirse, partimiz tehlikeye atılmış olunur. Çeşme için iyi bir aday değil. Olası adaylığı ilçemiz için çok kötü anlama gelir" sözlerini ilk kez değerlendirdi:

“Ben bu konuda ilk kez konuşuyorum. Bugüne kadar hep sustum. Ama ona hakkımı helal etmiyorum. Varsa hakkım kesinlikle helal etmiyorum. Ben hiç bir zaman üniversite mezunu olduğumu söylemedim. Partime verdiğim kayıtta da bu mevcut. Ben çeşitli nedenlerle Boğaziçi Üniversitesi’ni bitiremedim. Tek dersim kalmıştı. Şimdi ise açıkça söylüyorum (cebinden çıkardığı Boğaziçi Üniversitesi mezuniyet kartını gösterip) başkan olduktan sonra üniversiteyi bitirdim. Faik bey kendisini bitirdi!”